Třetí den v Londýně

Třetí den v Londýně jsem navštívila City of London, Canary Wharf a Greenwich. Dá se říct, že jsem tak ukončila okruh po hlavních londýnských památkách. O ostatních místech, které stojí za návštěvu se dočtete v předchozích článcích tady a tady.

100620153898 (1)

Po snídani jsem nasedla na metro a Central line (červená linka) dojela až na zastávku Liverpool Street.

Tady jsem se prošla kolem mrakodrapů a nezapomněla se zastavit u známé The Gherkin.

Celá tato část mě zaujala hlavně spojením moderních mrakodrapů s historickými budovami, což jsem se snažila zachytit na fotce, kterou může vidět níže.

Na 10:45 jsem měla domluvenou návštěvu Sky Garden. Sky Garden je jedna z věcí, kterou byste během pobytu v Londýně neměli vynechat.

100620153894 (1)

100620153900 (1)

Zahrada se nachází v posledním patře 160m vysokého mrakodrapu Walkie Talkie a poskytuje jeden z nejkrásnějších výhledů na celý Londýn. Troufám si říct, že ještě lepší než z London Eye.

Výhodou je, že vstup do Sky Garden je zcela zdarma. Stačí si pouze dopředu zarezervovat dostupný termín na jejich webových stránkách a poté přijít na čas s vytisknutou vstupenkou a průkazem totožnosti.

Z vlastní zkušenosti doporučuji zarezervovat místo několik dnů až týdnů předem, hlavně pokud máte omezený čas na návštěvu. Kvůli nízké kapacitě a velkému zájmu bývají lístky rychle pryč.

100620153892 (1)

100620153893 (1)

Během samotné prohlídky Sky Garden můžete z ptačí perspektivy sledovat Tower of London, London Bridge, The Shard, Liverpool Street, St. Paul’s Cathedral a mnoho dalších památek. Součástí zahrady je také bar a restaurace.

Po tomto skvělém zážitku jsem šla na zastávku Bank, nastoupila na DLR a dojela až na Cutty Sark for Maritime Greenwich.

090620153877 (1)

090620153860 (1)

Greenwich je další mé oblíbené místo v Londýně. Máte-li čas, můžete zde strávit klidně celý den a o zábavu budete mít postaráno.

Hned po výstupu z metra uvidíte Cutty Sark – jednu z nejrychlejších plachetnic, která ve své době sloužila k přepravě čaje.

090620153876 (1)

Vedle plachetnice najdete The Old Royal Naval College – obrovský komplex se zahradami vhodnými k posezení, pikniku nebo jen odpolednímu odpočinku.

Za akademií je National Maritime Museum, Queens House a obrovský Greenwich Park na jehož vrcholku leží Royal Observatory Museum s nultým poledníkem. Tento známý bod rozděluje zemi na východní a západní část. Kromě toho je odtud nádherný výhled na Canary Wharf.

V Greenwich si podle mě přijde každý na své. Ať už vás láká krásný výhled, posezení v prostředí nádherných budov Královské námořní akademie či návštěva Nultého poledníku nebo Námořního muzea. Právě v tomto muzeu si můžete vyzkoušet řídit loď, poslat zprávu morseovkou a mimo to prohlédnout staré lodě a vše co souvisí s námořnictvem.

Tak co, nezní to lákavě? Na Greenwich se mi v neposlední řadě líbí kontrast historických budov s moderní částí Canary Wharf na protější straně.

Právě v tomto finančním centru jsem se zastavila na cestě zpět. Jelikož jsem zde před pár lety strávila dva týdny se svým přítelem, nemohla jsem jej vynechat a vy byste neměli také.

Jedná se o centrum, kde sídlí světové banky a další významné společnosti. Celou touto oblastí, prosklených a do nebe vysokých budov, protéká Temže, což ji dodává na ještě větší zajímavosti.

Na zpáteční cestě jsem opět vystoupila na Bank a vydala se k Tower of London. Poté jsem se prošla kolem Tower Bridge až k St. Katherine Docks.

Přes most jsem se dostala na druhou stranu a užila si výhled na Liverpool Street a bitevní křižník HMS Belfast.

Měla jsem štěstí a poprvé viděla zvedající se most, pod kterým po chvilce projela velká plachetnice. Právě tohle byla jedna z těch věcí, které mi zpříjemnily celý den.

S úsměvem na tváři a kručícím břichem jsem došla na Borough Market. Všechny ty skvěle vypadající dorty, koláče, čerstvé limonády a nádherně vonící jídla mou náladu ještě zlepšily.

Asi půl hodiny jsem chodila kolem a rozhodovala se, zda dát šanci činským nudlím, tradičnímu anglickému koláči a nebo se pustit do něčeho, co jsem nikdy předtím neviděla. A ano právě tahle varianta u mě nakonec zvítězila. Podle očekávání to bylo vynikající.

Na cestu jsem si vzala makronky a podél Temže šla až k Shakespeare Globe. Tady na mě čekalo další překvapení.

Už z dálky jsem viděla spoustu lidí v areálu divadla, což není obvyklé, a další neustále vcházeli dovnitř. Jak jsem později zjistila, přesně za 15 minut začínalo představení King John. Pokud jste četli minulý článek, víte, že jsem návštěvu The Globe měla na seznamu už dlouho. Neodolala jsem a za £5 si koupila lístek na stání.

Přiznám se, že jsem se párkrát cítila jako Julia Roberts v Pretty Woman během scény v opeře. Ovšem celá atmosféra divadla spolu s úžasnými výkony všech herců se i tak zasloužila o jeden z nejkrásnějších zážitků jaký jsem v Londýně zažila. Nakonec ani nevadilo, že jsem nerozuměla všem dialogům.

100620153971 (1)

100620153970 (1)

Jelikož hra trvala více jak hodinu a půl, po jejím skončení jsem se vrátila na Victoria Coach Station a čekala na autobus domů.

Nachodila jsem dalších 40 000 kroků, vyfotila přes 100 fotek a skvěle si užila celé dva dny. Proto doufám, že vás tímto inspiruji k podobnému výletu a nebo vám alespoň pomohu v jeho plánování.

Abyste si mohli pořádně vychutnat každé místo v Londýně a poznat jej, potřebujete více dní než má běžný turista většinou k dispozici. Máte-li alespoň týden můžete strávit na jednotlivých místech více času, projít si všechna zajímavá muzea a nasávat atmosféru tohoto města plnými doušky od rána do večera.

Můj program slouží jako takový rychlý průlet nejrůznějšími místy, které mám ráda a které stojí za vidění. Pokud se vydáte na prodloužený víkend a chcete vidět z Londýna co nejvíce, dovolím si říct, že je pro to tento článek ideální. Obávám se ale, že po takovém víkendu budete potřebovat dalších pár dní na odpočinek 😀

Zajímalo by vás něco víc z Londýna? Máte nějaké další otázky a nebo naopak doporučení? Neváhejte mě kontaktovat v komentářích, na facebooku nebo twitteru.

BB

Normální

7 komentářů: „Třetí den v Londýně

  1. Pingback: Druhý den v Londýně | beabruska

  2. ola píše:

    My odlétáme za týden a i já jsem si vypsala pár tipů, kam v Londýně zavítat.. Děkuji. Jen by mě zajímalo, jestli je nutné s sebou vézt hotovost, nebo si vystačíme s platební kartou..? A pokud hotovost, poradíte prosím kolik na dva dny – na jídlo, kávu, klidně z ulice, žádné restaurace, ani luxus..? Díky moc 🙂

    To se mi líbí

  3. Jé to mám radost 🙂 v Londýně se dá platit platební kartou téměř všude, takže záleží zda vám účtuje banka za platbu nebo výběr v cizině. V současné době máte skvělý kurz, takže si můžete zjistit jaký kurz vám dává banka a za kolik byste peníze vyměnili ve směnárně a podle toho se rozhodnout. Na jedno jídlo počítejte v průměru £5-10 na osobu. Samozřejmě na snidani můžete zajít do supermarketu a zaplatíte třeba £3. Přes oběd najdete v obchodech nebo řetězcích různé „meal deal“ do £5. Budete-li počítat s 1000 kč na den, tak vám vyjde i na nějaký suvenýr nebo kafe. Přeju krásnou dovolenku 🙂

    To se mi líbí

    • ola píše:

      😀 Děkuju za tak bleskovou odpověď.. My letíme na koncert LP, takže se těšíme o to víc 😀 Poplatky v bance ani moc neřeším.. Spíš když budu chtít někde koupit coffee to go, tak jestli se obejdu bez hotovosti.. A taky bez znalosti angličtiny 😀 Nějak to dáme. Musíme. Ještě jednou moc děkuju.

      To se mi líbí

      • Tak to věřím 🙂 v tom případě si vystačíte v pohodě s kartou a i s jen pár anglickými slovíčky to nebude problém, uvidíte. Angličani jsou na cizince zvyklí a chápou to, tak se nebojte a pořádně si Londýn užijte. Zvlášť teď s vánoční atmosférou bude kouzelný 🙂

        To se mi líbí

Napsat komentář